Alie-en-Jan-op-pad.reismee.nl

Tunis en Trapani

Gistermorgen aangekomen in La Goulette, de haven van Tunis. De kamelen en mannen met trommels stonden op de kade. We hebben een tour gemaakt naar Cap Bon, het noordoostelijke schiereiland. De bus was niet helemaal vol en we hadden een redelijke chauffeur. De gids was een ander verhaal. Hij rochelde iedere keer voor hij begon met praten, niet nadat hij eerst hard in de microfoon had geblazen. Sprak belazerd Engels en zei om de drie woorden 'hein'. Verder herhaalde hij alles ten minste drie keer en sprak hij veel over 'vegebels' (voor degenen die geen steenkolenengels spreken, dat zijn verminkte groeten; die groeien veel op het schiereiland). We bezochten de obligate pottenbakkerij. Daarna Nabeul, een markt die er kleurig uitzag en daarna een vissersplaats onder een Spaans fort Kebilia. Het hoofddoel was Kerouane, een ruine van een Punische stad, die nooit herbouwd is. De opgravingen liggen direct aan zee. Dat was interessant. De lunch was niet bepaald een succes, gortdroge tonijn wat sla en een vissoepje (dat ging nog) en de man twee aardbeien toe. Goed niet echt een leuke rit. Terugweg was wat mooier landschappelijk gezien.

Vanmorgen, al weer vrijdag dus, iets over zevenen lagen we in Trapani op Sicilië aan de kade. Dat is voor het eerst, vroeger werd hier altijd getenderd. Het weer is redelijk vandaag. Nog steeds te koud (graad of 15), maar in elk geval droog. Jan heeft in Valencia een verkoudheid opgelopen, maar snottert al minder. Omdat het zo koud is ging de excursie die we geboekt hadden (een kortje naar een badplaats met strand en vuurtoren) niet door. Maar het stadje Trapani is gezellig om door te wandelen. Mooie oude kerken en palazzo's. Om zes uur varen we weer uit richting Napels.

Ik weet iet of het me nog lukt om aan boord te verslaan, anders doe ik dat maandag vanaf thuis.

groetjes

Alie en Jan

Jos en Angèle

Beste vakantie gangers, wij zijn dit weekend niet thuis dus Jan en natuurlijk ook Ali, alvast gefeliciteerd!!
Wij zijn vast de eerste.

groetjes

cora en peter

Leuk hoor, jammer dat het nog te koud is. Fijn als je niet hoeft te tenderen. Wij zijn vanmorgen teruggekomen.
Goede reis terug

johannes en wiep

leuk om weer even te lezen dat het goed met jullie gaat,blij dat jullie niet lang hoefden te juisteren naar een roggelende bestuurder hein.geniet nog lekker liefs joh en wiep.