Alie-en-Jan-op-pad.reismee.nl

Veel vuurtorens en 21 zandjes

We waren zondagavond om negen uur thuis. Zaterdag zijn we vanuit Le Touquet nog een kilometer of 20 naar het zuiden gereden naar het dorpje Berck voor een laatste mooie roodwitte vuurtoren en een laatste zakje zand. Daarna via de Carefour naar de Peage (tolweg) en naar het noorden. Jan reed door tot Gent. daar getankt en een boterham gekocht bij de pomp en toen weer verder. Tot ze met badkuipen water begonnen te gooien. Tussen Gent en Brussel reed men op de snelweg nog 40 km/uur. We zijn bij Groot Bijgaarden maar van de weg gegaan en hebben gewacht tot het een beetje droog werd. Daarna verder naar Betekom (tussen Leuven en Aarschot) voor een bezoekje aan Guido en Liesbeth. Daar had het 5 minuten gedruppeld. Ze hadden een heerlijke fruitsalade en wat hapjes met een fles bubbels klaar staan. Gezellig!

We zijn binnendoor naar de ring van Antwerpen gereden en waren vlot in Goes waar we eerst de hotelkamer open gezet hebben en toen in de schaduw op ons balkon zijn gaan zitten.

Na het ontbijt zondagmorgen de snelweg op richting Bergen op Zoom en bij Rilland eraf naar de provinciale weg. Daar stonden voor tien uur zondagmorgen al mensen met auto's campers, tafeltjes, en je kunt zo gek niet bedenken langsa de kant. Klaar om de renners van de Tour de France voorbij te zien flitsen richting Brussel.

We hebben bij moeder Rommers taart gegeten ter ere van haar 96e verjaardag en daarna een boterham bij schoonzus Ria.

We reden daarna naar Houten en ook daar deden we een binnendoortje via Lexmond omdat er 6 km file voor het knooppunt Everdingen stond. Bij Jos en Angele in Houten heerlijk in de tuin gezeten, water en bier gedronken en salade gegeten.

Om negen uur zondagavond konden we thuis alle ramen open zetten en was het binnen een uur van 27 graden gezakt tot 22.

We hebben een leuke week gehad, maar volgende keer mag het wel iets koelen.

cora

Mooi dat je weer heelhuids terug bent, leuke dingen gezien. Vooral de vuurtorens en wat een weer!!!!!!!!!
Ik teken ervoor,
Cora Peter en Wendy

Toos

Het ziet er goed uit. Mede dankzij het mooie weer, wel te warm, maar je kunt niet alles hebben. En nu op naar de volgende (minder warme??) vakantie.

Ton

Gezien het reisverslag hebben jullie weer genoten.
De temperatuur had wel wat lager gekund, maar dat kun jij niet regelen hé Jan. Mooie vuurtorens en zandjes gescoord, dus ook weer wat werk voor thuis.
Gefeliciteerd met moeders verjaardag, gezien haar gezondheid kunnen er nog wel een paar jaartjes bij.
Heel fijn dat jullie weer gezond thuis zijn en plannen kunnen maken voor de volgende vakantie.
Groetjes en tot ziens Lies en Ton

Marie Therese

Leuk om jullie kleine verslagjes weer te lezen. En dan de vele, vele vuur-torens. Gelukkig is het nu wat koeler, maar tegen het eind van de week wordt het weer lekker warm.
We passen ons maar aan.
Groetjes Marie Therese