Alie-en-Jan-op-pad.reismee.nl

Rome, Livorno en Cinque Terre en Monaco

Hallo allemaal,

Na een prima vlucht op tijd in Rome aangekomen en met een shuttlebus net voor donker, rond halfnegen in het hotel aangekomen. Daar een echt Italiaanse pasta genoten als 38e bruiloftsmaal. De volgende morgen terug naar de aankomsthal om ons te melden bij de mensen van de Holland America Lijn. Dat was dus donderdag. We werden eerst van onze koffers verlost en vervolgens naar een bus gebracht. Die reed in ongeveer een uur naar Civitavechia, de haven van Rome. We waren in no time aan boord en konden rond kwart over twaalf eerst lunchen. Daarna nog een poosje in de zon gezeten en om een uurtje of twee naar onze ruime hut. Helemaal prima voor elkaar en vrij voor op het schip, schuin onder de brug. Om vijf uur zijn we uitgevaren.

Vrijdagmorgen kwamen we tegen halfzeven aan in Livorno. We moesten vroeg op, want voor de excursie naar Cinque Terre (vijf kustdorpen die tegen een klif aan geplakt zitten) moesten we ons al om 7:15 melden. Mooie rit erheen. Onderweg Pisa gezien (in de verte) en de marmergroeven bij Carrara. In La Spezia tall ship Americo Verpucci. Vandaar omhoog met mooie uitzichten. Uitgestapt in Manarola, een van de vijf dorpen. Vandaar na een kop espresso gelopen naar Riomaggiore langs de Via Dell'Amore. Mooi pad. In Riomaggiore nog wat rondgekeken en daar op de veerboot naar Vernazza, het derde dorp dat we bekeken hebben. Daar geluncht. Met de trein terug naar La Spezia en dan de bus weer naar Livorno. 17:15 weer aan boord.

Omdat het koninginnedag was gisteren was er een uitnodiging voor een receptie in de Piano Bar voor alle 82 Nederlanders aan boord van de Eurodam. Glas wijn met bitterballen, en dergelijke. Leuk.

Vanmorgen zaterdag 1 mei tegen halfzeven aangekomen voor Monaco. Na het ontbijt om een uur of halftien getenderd naar de haven en een stukje gelopen en koffie gedronken bij de markt. Veel straten waren afgezet want er is vandaag en morgen een race met vintage racewagens. We zien ze niet, maar horen ze wel!

Om vier uur vanmiddag varen we weer uit, richting Barcelona. Tot gisteren was het 20-23 graden, vandaag is het duidelijk wat koeler.

groetjes van ons beiden!

ton en lies Peijen

Hallo Alie en Jan,
Jullie zijn weer aan een mooie trip bezig, in de Middelandse zee. Prachtige dorpjes en steden en
relaxed varen met de H.A.L.
Geniet er van en weer veilig naar huis.

Groetjes Ton en Lies

Joke en Kees

Leuk om te horen dat je een fijne reis heb de eerste indruk is toch belangrijk.
Wij gaan morgen naar Auckland met het vliegtuig en vadaar met de boot naar de eilanden voor 21 dagen.Onze eerste cruise ik lees jullie verslag onderweg.
Een fijne trip toegewenst Kees en Joke

Jos en Angèle

Jullie zitten duidelijk aan de betere kant van Europa. Hier is het nog geen 5 min. droog geweest.
Jullie begrijpen het is voor ons vooral een luie dag.
Geniet er maar van. We spreken jullie de 15 de.

groetjes

j algra

Zo te lezen ziet het er al weer mooi uit,geniet maar fijn hier is alles goed .liefa joh en wiep.

cora en peter

Praat me er niet van bitterballen yep kregen wij ook, veel plezier nog

marjoleine beers

haven van Monaco: daar liggen bijzondere boten!
wat heerlijk dat het mooi weer is - geniet ze de komende dagen!