Alie-en-Jan-op-pad.reismee.nl

Barcelona, Valencia en Mallorca

Onze dag in Barcelona, zondag, was zonnig. We lagen aan de voet van Montjuic met zicht op de stad. Met een taxi en een stel Amerikanen naar het centrum. Daar over de drukke en zonnige Ramblas gelopen en koffie gedronken. Daar de allerlaatste foto met mijn kleine digitaaltje gemaakt. Metaalmoeheid vrees ik, geen beweging meer in te krijgen.

Maandag in Valencia was het koud en vooral erg nat. We zijn naar de Loja de la Seda (de zijdebeurs, werelderfgoed) gelopen, maar helaas dicht op maandag. Wel gecontateerd dat de oude waterspugers het goed doen. De kleurrijke centrale markt, met groente, fruit, vlees, vis en slakken! Terug met de shuttle naar de Eurodam. Vanaf het centrum is de haven een klein halfuur rijden. We zagen vanaf het schip alle nieuwe gebouwen die er neergezet zijn voor de Americas Cup een paar jaar geleden.

Gisteren op Mallorca hebben we een rondje Hop-on-hop-off gedaan door Palma. De kathedraal bezocht en de Plaza Major. Fris, maar droog gelukkig.

Vandaag rustig zeedagje, graadje of 20 en uit de wind lekker!

We zijn morgen in de buurt van Tunis en doen daar een tour.

Toos

Fijn dat jullie het droog hebben gehouden in Spanje en op naar beter weer richting Tunis.
Geniet ervan.

Marie Therese

De 20 graden halen wij belangen niet, maar geniet maar van de bijzonderheden.

Joke en Klaas

Heei vakantiegangers! Leuk om jullie reisverslag weer te lezen. Jammer dat het weer soms wat tegenzit, maar troost jullie hier nu 9 graden dus brrrr.
Is 20 gr een heel ander verhaal!
Dus geniet maar lekker verder van jullie trip, alles verder rustig yn Drylts nog veel plezier Lieve Groetjes van Klaas en Joke

Bauke en Jenny

Hallo Jan en Alie,Jan alvast gefeliciteerd met je verjaardag op ZO 9mei. Geniet van die dag. Het zijn hier Februari temperaturen,dus dan is 20 gr een weelde. Nog een leuk nieuwtje,Ruud Beijers gaat A.S maandag weer naar zijn werk. Hij heeft het kort geding gewonnen.Geniet van jullie laatste vakantie week. gr Bauke en Jenny

ton en Lies

Hallo Jan en Alie, weer een prachtig verhaal van jullie
cruise. Prachtige steden bezoeken jullie met een rijke historie. Geniet er van.
Jan van harte gefeliciteerd met je verjaardag morgen
en nog vele gezonde jaren samen met Alie.