Alie-en-Jan-op-pad.reismee.nl

Napels, de Vesuvius en Ercolano

Het uitvaren in Trapani was echt leuk. Overal stonden mensen te kijken en te zwaaien. De loodsboot zal vol met persmensen en fotografen, want zo'n groot schip had nog nooit aan wal gelegen. Leuke ervaring met alle passagiers op de balkons.

Vanmorgen in Napels aangekomen en een toertje gemaakt langs de Vesuvius naar het oude Ercolano, in 79 na Christus bedolven onder modder en as. Indrukwekkend en heel goed bewaard. Gelukkig was de gids die we nu hadden goed. We vonden het interessanter dan Pompeii een aantal jaren terug. Het weer is mooi, zonnig en graadje of 18.

Gisteravond was 'formal', dus pakkie netjes. Arme Jan, een Amerikaan, een wonderlijke Australische, vijf Canadese vrouwen en de vrouw van voornoemde eigenwijze Amerikaan met bril 'geen gezicht 1927'. Toen die weg waren werd het alsnog gezellig met de Canadeesjes.

Vanavond pakken en de koffer buiten zitten en morgen na een rondje door Rome naar het vliegveld en naar huis.

De foto's zet ik er begin volgende week bij.

Allemaal bedankt voor de reacties en tot heel gauw.

Maurice en Ria

Jan, hartelijk gefeliciteerd met je 65e verjaardag.
Voor jullie beide, een goede terugreis (als het lukt met de aswolk!) en tot zaterdag. Veel groeten

Tonny Kooman

Hoi grote broer. Gefeliciteerd met je verjaardag.

Groetjes

Tonny, Cees, Ingmar, Priscilla