Alie-en-Jan-op-pad.reismee.nl

Rome en thuisreis

Om halfzeven zondagmorgen 9 mei zaten we weer vast aan de kade van Civitavechia. Om een uur of acht konden we van boord. eerst de koffers onder in de bus en dan een rit van ongeveer anderhalf uur naar de stad Rome. Een stop bij Sint Paulus buiten de muren. De kerk is zo enorm groot. We waren er al eens in 1997, maar ook nu weer indrukwekkend. Vooral door het gezang en het orgelspel.

Verder naar de stad. Het was er druk, maar onze Schotse gids wist met de chauffeur een zodanige route te kiezen, dat we de belangrijkste plekjes weer terugzagen. Niet alles te fotograferen, maar toch leuk.

Om kwart over twaalf waren we op het vliegveld. Lichtelijke puinhoop omdat er vanwege de aswolk nogal wat vluchten geannuleerd waren. Bovendien heerst er altijd al chaos, dus nu helemaal. Maar toch vertrokken we precies op tijd en waren we rond halfacht op Schiphol. Na een kop koffie bij Eppie en Henk gedronken te hebben, waren we om halfelf thuis in IJlst. Veel kaarten gevonden met goede wensen voor Jan. Daarvoor dank.

Ik heb er een aantal foto's bij gezet, zopadat jullie ook wat te kijken hebben.

We melden ons weer als we opnieuw op pad gaan.

groetjes

Tineke

Ben benieuwd waar jullie volgende reis naar toe gaat.
Leuke foto's!